Escut Ajuntament d'Abrera
DISSABTE, 18/05/2024 | 09:20 h
  • El Departament d'Acció Social de l'Ajuntament d'Abrera impulsa la xarxa de treball social del Baix Llobregat Nord
  • TREBALL SOCIAL

17/4/2024

El Teatre Núria Espert de Sant Andreu de la Barca va acollir, el dimarts 19 març passat, la commemoració del Dia Mundial del Treball Social, impulsada per la comissió formada per treballadors i treballadores socials dels Ajuntaments del Baix Llobregat Nord, entre aquests el d'Abrera, i amb el lema "Buen Vivir: Futur Compartit per al Canvi Transformador".

35 professionals van participar en la jornada, que va tenir una durada de 3 hores, amb la dinàmica molt participativa amb preguntes on els i les assistents votaven les preguntes i les ponents iniciaven el debat a partir de les respostes dels assistents, es va poder reflexionar sobre el reconeixement de la professió, millorar en el treball comunitari i la importància de l'atenció integrada entre l'àmbit de salut i el social, així com es va valorar l'expertesa dels treballadors/res socials en, acompanyar les persones, i les famílies amb empatia i respecte.

Per l’acte es va convidar a dues professionals expertes en el camp social i sanitari que van participar desinteressadament:

• Conxita Vila Vila, treballadora Social jubilada, ha treballat a l’administració local, autonòmica i govern central, serveis socials educatius.
  • Olalla Montón Lozano, treballadora Social Sanitària i coordinadora de processos. Atenció Integrada Regió Sanitaria de Barcelona. Membre de l’Associació EIMA, i membre del grup ATDOM de la CAMFIC.

Amb aquesta primera trobada per celebrar el Dia Mundial del Treball Social s'ha reconegut Sant Andreu de la Barca com a municipi com a referent de l'atenció integrada, atenció social i sanitària per facilitar una millora del benestar de la ciutadania i poder reflexionar entre tots els i les professionals del treball social que han participat.

En l'acte també es va manifestar la necessitat de la recerca en treball social, per poder així millorar la nostra intervenció i anar redefinint les competències professionals. Els i les participants van gaudir de la trobada i va ser una injecció de motivació per continuar treballant, amb el propòsit i de celebrar un any més el Dia Mundial del Treball Social amb l'experiència i agraïment de la iniciativa del primer any.

Espais de trobada de treballadors i treballadores socials

Aquestes trobades es van iniciar els anys 80 com un espai de trobada de treballadors i treballadores socials, i es van anar consolidant durant el període de 1995 a 2005. El dia 18 de novembre de 2022 va tenir lloc la primera trobada de treballadors/es socials de la zona del Baix Llobregat Nord, a l'Hospital Germanes Hospitalàries del Sagrat Cor de Martorell. L'any 2023 es van fer dues trobades al Centre Cultural de Martorell.

Ara de nou es vol tornar a recuperar les trobades i mantenir el mateix objectiu que l'anterior període: teixir la xarxa de treball social del territori del Baix Llobregat Nord; per intercanviar experiències així com conèixer nous recursos de tots els àmbits on incideixen els professionals treballadors/res socials, en definitiva poder anar consolidant la figura del treballador social.

L'espai de trobada és obert a tots els treballadors socials de la zona. Actualment, a la base de dades hi ha un total de 60 professionals del treball social. Cada trobada es van sumant nous companys i companyes de serveis especialitzats com el centre penitenciari de Brians.

La segona trobada del 2023, es va acordar fer dos grups de treball, aleshores es va crear la comissió integrada per Esther Sotoca i Pilar Cortadella, del servei d'Acció Social de l'Ajuntament d'Abrera; Bea Vieito de l'Hospital Germanes Hospitalàries del Sagrat Cor de Martorell i Carme Llopart, del Centre d'Atenció Primària de Salut de Sant Andreu de la Barca. Aquesta comissió ha organitzat la commemoració d'enguany, a la qual també va assistir i participar l’alumne en pràctiques de treball social al nostre Ajuntament, Joel Escribano Santos.

Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!

• Web www.abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i "X" @AbreraInforma
  • Youtube "Ajuntament d'Abrera"
  • Ràdio Abrera (107.9 FM i www.radioabrera.cat)