Escut Ajuntament d'Abrera
DISSABTE, 18/05/2024 | 06:49 h
  • L'Institut Voltrera d'Abrera acull un nou intercanvi estudiantil, amb l'institut Primo-Levi Gymnasium de Berlín

L'alumnat de 4t d'ESO de l'Institut Voltrera d'Abrera participa en un nou intercanvi amb l'institut Primo-Levi Gymnasium de Berlín

30/4/2024

Els i les joves de 4t de l'ESO cursen l'assignatura optativa d'alemany i l'intercanvi no tan sols és una forma més d'aprendre un idioma de manera divertida i sense esforç, sinó que aporta una experiència molt enriquidora tant en l'àmbit cultural, com també en l'àmbit personal, ja que pot aportar canvis a la vida de la persona i de la seva manera d'afrontar el futur a curt termini.

Aquests intercanvis fomenten el respecte cap a d'altres maneres de veure i entendre la vida, la qual cosa afavoreix la convivència pacífica entre habitants de diferents països.

Avantatges dels intercanvis

Els avantatges i beneficis que aporten els intercanvis són:

• Es millora notablement la fluïdesa i les habilitats per a comunicar-se en una llengua estrangera
  • Es coneix el país al qual es viatja amb molta més profunditat que fent turisme
  • La immersió al país d'acolliment, per tant, és total, coneixent les particularitats de cada lloc, els seus costums, permetent alhora obrir les ments i fer-se més tolerant amb els altres
  • Es millora l'autonomia, la independència i la confiança en un mateix, ja que l'estudiant s'enfronta per si sol als problemes que li van sorgint, sense la presència pròxima o l'ajuda dels seus familiars o amics.

Valoracions molt positives

Noa, alumna de l'Institut Voltrera d'Abrera

"Ens ho hem passat genial! Vam estar durant quatre dies visitant diferents llocs de Berlín amb l'institut. La gent em va semblar molt més seria que a Espanya, Catalunya, tot i que els nostres companys de l'intercanvi sí que eren molt amables. La ciutat també era molt maca, bastant diferent a Barcelona i amb una història una mica tràgica. Ens van explicar tot el que va suposar la Segona Guerra Mundial i el mur de Berlín. La família em va acollir molt bé, però no fan abraçades i petons, a diferència que entre nosaltres. El menjar va ser molt bo i en resum, l'intercanvi m'ha servit per veure diferents estils de vida, una cultura diferent i un país nou que no havia vist mai".

Janka, alumna de l'Institut Primo-Levi Gymnasium de Berlín

"Me ha gustado mucho. Visitamos hermosos lugares. Me pareció interesante como vive la gente en España, ya que había algunes diferencias. Me gustó mostrarles Berlín porque es totalment diferente a Abrera. ¡La gente en Abrera es muy amable y simpàtica!".

Una proposta educativa molt enriquidora

És important oferir propostes educatives d'aquest tipus en l'etapa d'educació secundària, ja que és una font de coneixement i autonomia personal. La regidora d'educació a l'Ajuntament d'Abrera, Conxi Sierra, ha explicat que "durant l'adolescència es produeixen molts canvis en una etapa confusa i indecisa. D'altra banda s'enfronten a conflictes com poden ser compartir els seus sentiments amb els altres sense perdre la identitat; dificultats per assumir responsabilitats; adaptar-se al paper social que l'entorn s'els hi adjudica".

És per això, que tal i com comenta Sierra, els intercanvis estudiantils "enforteixen i els dona valor educatiu i personal. Trobar-se sols i soles en una família diferent de la seva, en una ciutat que no té a veure amb el ritme del seu poble, la vida social del seu grup d'amics i amigues, no tenir domini de l'idioma i haver de gestionar les seves pors i inseguretats, els farà créixer i madurar".

Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!

• Web www.abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i "X" @AbreraInforma
  • Youtube "Ajuntament d'Abrera"
  • Ràdio Abrera (107.9 FM i www.radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

FALDÓ NOTÍCIES 2023

• Logo Facebook